Czym zastąpić słodycze?

Regularne jedzenie dużej ilości słodyczy prędzej czy później przysparza dodatkowych kilogramów. Co powoduje, że często po nie sięgamy? Czy istnieje opcja „zdrowe słodycze”? Spróbujmy sobie odpowiedzieć na te pytania.  

Czym są słodycze?

W słodyczach najczęściej znajdują się przetworzone substancje mineralne, które są „śmieciami” dla naszego organizmu. Wiele osób określa je jako „puste kalorie”. To określenie nie wzięło się bez przyczyny. Są to produkty nie tylko kaloryczne, ale również bogate w substancje chemiczne. Główne ich składniki to cukier i tłuszcz. Jednak smak oraz wyzwolenie specyficznej reakcji hormonalnej w naszym mózgu powoduje, że bardzo często się od nich uzależniamy. Spożywanie ich jest szczególnie niebezpiecznie ze względu na negatywne skutki dla naszego zdrowia. Regularne spożycie powoduje problemy zdrowotne. Osoby szczupłe spożywające słodycze jedzą ich dużo mniej niż otyłe. Sięgamy po nie najczęściej w sytuacjach stresowych, wtedy kiedy spada nasze dobre samopoczucie.  

Zamienniki słodyczy

Mimo wszystko istnieje możliwość zastąpienia słodyczy zdrowym zamiennikiem. Dobrym pomysłem jest spożywanie suszonych owoców czy samodzielne przygotowywanie świeżych deserów. Szczególnie polecane są daktyle. Są bezpieczne i posiadają niski indeks glikemiczny. Na śniadanie można również spożywać płatki owsiane. Posiadają bardzo dużo składników odżywczych i dają bardzo dużo witalności na cały dzień! Do ciast, zamiast cukru można używać miodu, jak również stewii. Oba te produkty są bardzo zdrowie i zawierają dużo mniej kalorii.  

A czekolada?

Czekolada wbrew pozorom może mieć pozytywny wpływ na organizm i jego zdrowie. Jednak tylko wtedy, gdy spożywana jest z umiarem. Idealnie jest zjeść jedną kostkę dziennie. W sklepach ekologicznych można też zakupić ją z naturalnymi zamiennikami cukru. Smak jest prawie ten sam, a różnice tylko minimalnie wyczuwalne. Warto też jeść częściej czekoladę gorzką zamiast jej słodszych odmian. Pamiętajmy, że nie zawsze musimy pozbawiać się smaku słodyczy. Warto tylko pamiętać o tym, aby spożywać je z umiarem oraz w miarę możliwości zastępować owocami czy miodem. Ten drobny krok może znacznie poprawić stan naszego organizmu.  

Źródło zdjęcia głównego: Freeimages.com / dell idrus

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *